NURUL-SYARFIQAMJ
Success is simple.Do what'sright, the right way, at the right time.

Monday 24 October 2016

Teringat pulak

Assalammualaikum..

Sekarang ni saya tetiba teringat dengan satu perkara ..
Saya nak cerita tentang cerita seram.. bagi saya cerita saya ni seram.. bagi korang saya tak pasti samaada cerita saya ni seram atau tak..

Begini cerita nya .. hee

Kejadian ni berlaku ketika saya berumur 15 tahun yakni tingkatan 3 ..

Spt biasa time tu kami sekeluarga memang tidur luar ..

Tapi saya tak pasti kejadian tu berlaku pukul berapa tapi saya rasa dalam pukul 4 macam tu..

Nak dijadikan cerita...
Malam tu saya tidur nyenyak sangat.. hee.. [ayat poyo ok]

Tiba-tiba tu saya rasa ada SESEORANG tarik rambut saya.. macam orang tarik uban tu.. saya buka mata.. tapi saya tak berani bangun.. dahlah time tu gelap gelita.. sebab tak bukak lampu..
Dan yang saya perasan time tu.. badan saya berpeluh dan jantung berdegup kencang .. dan walaupun saya cuba untuk tutup rambut dan badan saya guna selimut .. tpi still juga benda tu boleh tarik rambut saya.. pelikkan ? That why lah time tu saya takut sangat²..

Makin saya takut , makin banyak rambut saya benda / orang  tu cabut.. cuba korang tarik rambut 2-3 sekali gus. Macam tu rasanya..

Saya nak tuduh orang ,tpi time tu orang semua tidur .. tapi saya tak pasti tu orang ke benda alah tu..

Siapa tak takut.. kita lena je tidur lepas tu terbangun sebab ada orang tarik rambut.. makin kita takut makin ditariknya rambut kita..

Sebab teramat takut .. saya bacalah ayat kursi dan al fatihah... tapi still juga benda tu tarik rambut saya.. (kawan saya cakap kalau awak baca ayat² al quran dengan perasaan takut .. benda tu tak akan takut dengar al quran yang kita baca tu )

Lepas tu.. saya ambil keputusan untuk berdoa.. supaya cepatkan azan subuh..

Tak lama lepas tu.. azan subuh pun berkumandang ..

Saya terus buka lampu ..

Tapi tak ada orang pun kat atas kepala saya..

Kisah nilah penyebab saya tak boleh tidur dalam keadaan gelap gelita ..
Dan walaupun kisah ni dah lama , kiranya dh 4 tahun.. tpi still saya teringat kisah ni dengan jelas..

4 comments:

  1. Reen pula ada bunyi kat rumah atas.. Rumah atas ada orang. tapi.. pg2 buta kalau reen tidur lambat, ada je bunyi dari tingkat atas. Bunyi guli jatuh.. tolak kusi.. Kadang tu Reen ckp sorg2, "die dh mula dh..."

    Dalam blog Reen ada ceritakan tentang kisah ni.. :)

    ReplyDelete
  2. Perghhh.. Klau mek pun mek takot oii

    ReplyDelete
  3. Singgah sini.
    Jom ke http://akukaudansesuatu.blogspot.my/2016/11/pencarian-tempat-latihan-industri.html

    ReplyDelete
  4. Singgah sini.
    Jom ke http://akukaudansesuatu.blogspot.my/2016/11/pencarian-tempat-latihan-industri.html

    ReplyDelete